دیگ آب گرم صنعتی چیست؟
پریما جهانگیری یکی از نخبگان حوزه مد و لباس است
دیگ آب گرم صنعتی چیست؟
شنبه 11 تير 1401 ساعت 19:47 | بازدید : 46 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

دیگ های آب گرم صنعتی برای استفاده عملی مانند نمونه های خانگی خود معمولاً با مشعل های گازی یا نفتی نصب شده در جلوی دیگ کار می کنند تا کارکرد و نگهداری آسانی داشته باشند. جایی که آنها عمدتاً از نظر اندازه متفاوت هستند: دیگهای آب گرم صنعتی بسیار بزرگتر از دیگهای بخار خانگی هستند تا ظرفیت گرمایش بیشتر آنها را منعکس کنند.

به عنوان نوعی گرمایش مستقیم، یک سطح انتقال حرارت بزرگ بین آب و فرآیند برای عملکرد موثر انتقال حرارت مورد نیاز است. هنگامی که فرآیند اجازه این کار را نمی دهد، یا اگر دمای آب مورد نیاز بالای 100 درجه سانتی گراد باشد، استفاده از دیگ های آب گرم فشار قوی یک راه حل آزمایش شده، آزمایش شده و اثبات شده است. کارکرد در فشارهای بالاتر بدیهی است که به این معنی است که طراحی دیگ بخار پایدار و مستحکم ضروری است و Babcock Wanson با معرفی دیگ آب گرم فشار بالا TPC-AS به این مهم دست می یابد.

اصول کارکرد ، اصول عملکرد

دیگ های آب گرم صنعتی از یک مفهوم طراحی پیروی می کنند که از بسیاری جهات نسبتاً شبیه دیگ های بخار است، اگرچه در حین کار کاملاً با آب پر می شوند در حالی که دیگ های بخار با سطح آب و فضای بخار کار می کنند.

اجاق گاز در کوره و لوله های دیگ آتش می زند تا آب داخل محفظه دیگ را گرم کند. آب گرم با استفاده از یک پمپ گردشی ساده و سیستم لوله کشی به فرآیند تحویل داده می شود و به دیگ باز می گردد تا دوباره گرم شود. هرگونه اتلاف آب باید با آب شیرین تصفیه شده شیمیایی جبران شود تا از خوردگی جلوگیری شود.

مخزن فشار دیگ معمولا یک لوله استوانه ای افقی بسته است که توسط یک ماده عایق احاطه شده است. رایج ترین دیگ های آب گرم صنعتی دو پاس یا سه پاس هستند. هر گذر مجموعه متفاوتی از لوله ها است که گاز داغ دودکش قبل از گردش در داخل دیگ از طریق آن عبور می کند. علاوه بر این، دیگ های آب گرم صنعتی با شعله معکوس وجود دارد که مشعل در یک کوره بن بست مشتعل می شود و گازهای احتراق در همان محفظه بر روی خود تکثیر می شوند تا از احتراق کامل اطمینان حاصل شود. این همچنین طراحی جمع و جورتری را ایجاد می کند.

بهترین دیگ های آب گرم صنعتی کدامند؟

دیگ های آب گرم صنعتی معمولاً زمانی انتخاب می شوند که دمای فرآیند مورد نیاز نسبتاً پایین باشد - معمولاً کمتر از 90 درجه سانتیگراد. هنگامی که دماهای بالاتر مورد نیاز است، از اشکال جایگزین گرمایش مانند آب داغ، بخار یا سیستم های سیال حرارتی کارآمد استفاده می شود. با این حال، سادگی و به طور کلی هزینه پایین نصب دیگ های آب گرم به این معنی است که آنها همچنان در طیف وسیعی از صنایع مانند مواد شیمیایی، مواد غذایی و آشامیدنی در جایی که دما اجازه می دهد استفاده می شود.

مزایای دیگ آب گرم صنعتی

  • ارزان برای نصب
  • فرآیند ساده و کارآمد
  • الزامات نگهداری و بازرسی فشار کم بسیار ساده است
  • عملکرد با راندمان بالا

source: https://www.babcock-wanson.com/product-category/industrial-hot-water-boilers/



برچسب‌ها: دیگ بخار , دیگ آبگرم ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ رسمی پریما جهانگیری و آدرس parimax.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 24
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 17
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 17
:: بازدید ماه : 57
:: بازدید سال : 159
:: بازدید کلی : 998